Saturday 12 May 2012

Kayakah Anda Dengan Memiliki Banyak Emas?


1- Cuba anda tanya kepada diri sendiri, jujur kepada naluri hati anda, adakah anda menjadi kaya jika mempunyai walaupun 10 kg emas di dalam Ar-Rahnu? Cuba buktikan siapa individu yang menjadi kaya dengan membeli emas sebanyak2nya, dan mengharapkan yang harganya akan naik dan kemudian menjualnya pada harga yang tinggi, berapa ramai kah individu yang menjadi kaya dengan cara seperti itu?

2- Saya yakin dan percaya setiap individu yang membeli emas akan menganggapnya sebagai pelaburan, walhal mereka tidak menikmati hasil pulangannya, adakah itu satu pelaburan? Pulangan pelaburan mestilah di dalam bentuk tunai, jika ianya hanya kenaikan di dalam bentuk kenaikan nilai, saya tidak menganggapnya sebagai Return On Investment (ROI) kerana ianya masih belum di realisasikan sehinggalah anda dapat menjualnya. Tetapi, jika anda menjual emas yang anda miliki, anda tidak mempunyai emas lagi!!

3- Katakan anda membeli 1 kg emas, dan katakan kenaikan setahun 20%, dan anda menjualnya. Memang benar, anda akan menikmati pulangan sebanyak RM 20,000, tetapi adakah ianya membuatkan anda menjadi kaya dan mencapai Financial freeedom?

4- Pada saya, ukurannya bukanlah sebanyak mana emas yang saya miliki, tetapi apa yang saya boleh manfaatkan dengan emas yang saya miliki untuk meningkatkan taraf kedudukan kewangan saya. Bermakna, walaupun saya memiliki 10kg emas yang terletak di dalam Ar-Rahnu, tetapi jika kedudukan kewangan saya masih berada di tahap yang sama, tiada gunanya saya menyimpan emas tersebut kerana ianya menjadi Liabiliti yang mana saya terpaksa membayar upah simpan yang tinggi pada setiap 6 bulan sedangkan tiada pulangan yang saya perolehi.

5- Its not about how much gold that u have, its about what do u know about gold that will benefit to improve your financial position. Means, u have to learn how to utilise the gold to increase your purchasing power and get out of the bad debt as fast as u can!! That is the 1st rule how to be a Financially Freedom!!

6- Walaupun anda hanya memiliki 100g emas, tetapi dengan ilmu yang ada, anda akan dapat memanfaatkannya untuk memperbaiki kedudukan kewangan anda seterusnya membuatkan anda mencapai Financial Freedom dan menjadi kaya!!

7- Kerana itu saya hairan, mengapa ada sesetengah individu yang beranggapan dengan beli pajak, beli pajak, beli pajak dan seterusnya boleh membuatkan mereka menjadi kaya kerana pada saya ianya langsung tidaak memberi manfaat kepada kedudukan kewangan saya.

8- Keep my word, if u just BUY, HOPE & PRAY that the gold price will rise up and then u selling it to realize your profit, u will never be rich!! U just can be a Speculator or a Gambler!!

9- Kerana itu saya tidak pernah menjual emas, tetapi saya mengajarkan ilmu bagaimana dengan memiliki emas fizikal kedudukan kewangan mereka dapat diperbaiki dan menjadi semakin kukuh.

10- Cari lah Mentor, dapatkan bimbingan dan nasihat mereka, InsyaAllah anda akan mencapai Financial Freedom. Percayakah anda jika saya katakan sejak September 2010 sehingga Februari 2011 saya telah pun mmenikmati pulangan berbentuk tunai melebihi 30%, dan saya tidak mengambil kira langsung dari segi kenaikan nilainya.

11- Disebabkan tiada ilmu pelaburan, ramai individu yang membeli emas tanpa ada sebab yang munasabah, dan yang lebih teruk lagi mereka sentiasa berebut2 mencari emas yang berharga murah dengan harapan mereka akan dapat membeli lebih banyak emas dan menjadi kaya jika membeli banyak emas.

12- Saya tidak hairan jika orang kaya membeli dan menyimpan emas, kerana tujuannya adalah untuk melindungi nilai harta mereka daripada ditelan inflasi atau cukai. Tetapi jika harapann anda membeli emas dengan banyak untuk menjadi kaya, percayalah, ianya tidak akan membuatkan anda menjadi kaya!!

13- Idealogi inilah yang saya cuba ketengahkan di dalam perniagaan bersama PG, dan insyaAllah jika anda mempraktikkannya anda akan mencapai Financial freedom dan yang paling saya kagum ialah peluang ini hanya terdapat di Public Gold dan tiada pada kompetitor2 lain yang menjual emas pada harga murah!!

14-Apa lagi yang anda tunggu sekiranya peluang telah terhidang dimana ia dapat melangsaikan hutang2 buruk anda dengan segera seterusnya mencapai Financial Freedom!!

Kepada anda yg INGIN MENJADI KAYA dgn KEUNTUNGAN BERLIPAT GANDA dgn pelaburan emas,  jawapannya dari RODZAIDI BIN SULLAHUDZIN. PAKAR PELABURAN EMAS DAN PERAK.
Jika anda perlukan bimbingan, tips, strategi dan panduan pelaburan Emas fizikal yang lebih advance lagi, anda boleh mendaftar sebagai Dealer di bawah rangkaian saya, emasbarakah999.
Atau jika anda ingin terus membuat order di Branch Public Gold sendiri, anda hanya perlu isikan Nama dan No Dealer saya di ruangan Introducer di dalam borang pendaftaran pelanggan yang akan diberi kepada anda ketika anda sampai di Branch nanti.

INTRODUCER.
Nama : RODZAIDI BIN SULLAHUDZIN
No Dealer : PG 020208
No hp : 019 2141055/012 5870325
Selepas anda mendaftar, sila maklumkan kepada saya melaui SMS or FB.
Bagi anda yang ingin mengetahui alamat Publicgold, Boleh Layari http://www.publicgold.com.my/

No comments:

Post a Comment